0
0

زبان برنامه نویسی R را همانند Python جدی بگیریم

زبان برنامه نویسی R را همانند Python جدی بگیریم و کاربرد هر یک را بدانیم

بعضا شنیده ام که می‌گویند:
دانمشندان داده همان برنامه نویسان هستند!

افرادی که در فرصت های شغلی علوم داده جذب می‌شوند (من جمله دانشمند داده) از ابزار های مختلف جهت، تجزیه، تحلیل و بررسی داده ها استفاده می‌کنند. که کما بیش این ابزار ها را شنیده و یا کار کرده اید.

از اصلی ترین آن ها میتوان به ۲ زبان R و Python اشاره کرد. بسته به نوع فعالیت، استفاده از این ابزارها متفاوت می‌باشد اما وجه مشترک هر دوی آن ها پیاده سازی و آنالیز مسائل یادگیری ماشینی و علوم داده توسط این ۲ ابزار است که بسته به نوع سیاست گذاری ها، زیرساخت های تعریف شده مسئله، تعریف و ابعاد مسئله هرکدام بنا بر نیاز، مورد استفاده قرار می‌گیرند.

افراد متخصص، از این ۲ ابزار صرفا جهت برنامه نویسی استفاده نمی‌کنند. آنها از این ابزار در حوزه علم داده به منظور: فراخوانی داده، آماده سازی داده، پاکسازی و یکپارچه سازی داده، بررسی و انتخاب ویژگی های مسئله، ساخت و ایجاد مدل و در نهایت ارزیابی و توسعه مدل به منظور خلق یک #ارزش بهره می‌برند. یک فرد متخصص، باید پتانسیل و قدرت تجزیه، تحلیل و ارائه پیشنهادات مبتنی بر تحلیل ها و ارزیابی نتایج را داشته باشد.

اگر بخواهیم کاربرد های تخصصی زبان R را جدا کنیم میتوانیم به مواردی همچون: قدرت بالا در تحلیل مسائل آماری، بررسی مسائل اقتصادسنجی و همچنین مصور سازی بینظیر داده ها اشاره کنیم که سبب محبوبیت این زبان در سال های اخیر شده است.

زبان R با بیش از ۱۲هزار پکیج متن باز و رایگانی که در دسترس عموم گذاشته است در سالیان اخیر مورد توجه کمپانی های بزرگ دنیا نیز قرار گرفته است. آقای Hadley Wickham (یکی از خبرگان جهانی زبان R و مولف کتب R برای علم داده انتشارات اورایلی، از بهترین ناشران جهان) پکیج های مختلفی را توسعه داده که سبب سهولت پیاده سازی مباحث علوم داده در این زبان شده است.

▪برخی از شرکت هایی که از زبان برنامه نویسی R بهره میبرند:

۱- کمپانی فیس بوک: جهت تحلیل های رفتاری افراد از طریق عکس پروفایل

۲- کمپانی فورد جهت بهبود طراحی های خودرو

۳- کمپانی گوگل: جهت پیش بینی اقتصادی و بررسی اثربخشی تبلیغات

۴- کمپانی یوتیوب: جهت آنالیز آماری کلیپ های مختلف افراد به منظور خلق ارزش پیشنهادی

بطور کلی داشتن مهارتی همچون تسلط بر زبان برنامه نویسی R به منظور پیاده سازی کیس های علم داده، یک مزیت بزرگ جهت رشد فردی در این فیلد و کسب تجربه های متفاوت در زمینه های مختلف خواهد شد و به علاقه مندان توصیه می‌گردد

نویسنده : امیر رضا تجلی

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://zimadp.com/?p=7083
اشتراک گذاری:
واتساپتوییترلینکدین

نظرات

0 نظر در مورد زبان برنامه نویسی R را همانند Python جدی بگیریم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.